یکشنبه ,۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
سرخط خبرها
خانه / روانشناسی / هفت راه‌حل ساده براي زيبا و شاد بودن

هفت راه‌حل ساده براي زيبا و شاد بودن

براي آنکه از زندگی لذت ببريد و شادتر باشيد، نيازي نيست تغييرات بزرگ و اساسي در زندگي‌تان ايجاد کنيد. با 100 راهکار ساده و کوچک هم مي‌توانيد شادي را به زندگي خود هديه دهيد.

 

ماهيچه‌هايتان را قوي کنيد قوي کردن ماهيچه‌هاي بدن به ويژه ماهيچه‌هاي کمر و اندام‌هاي تحتاني نه تنها به سلامت ستون فقرات شما کمک مي‌کند، بلکه حالت زيباتري هم به اندام‌تان مي‌دهد و باعث مي‌شود با افزايش سن به کمردرد دچار نشويد. وزنه زدن نيز سبب تقويت عضلات بازوها و سينه و بسياري از ماهيچه‌هاي اندام‌هاي فوقاني مي‌شود. تقويت عضلات اين ناحيه نه تنها در زيبايي تاثير مي‌گذارد، بلکه در اعتماد به نفس و سلامت فرد هم موثر است.

چشمان‌‌تان را آرايش کنيد کشيدن يک خطر نقره‌اي يا سفيد پشت پلک يا يک سايه براق به گوشه‌هاي داخلي چشم، فر کردن مژه‌ها و استفاده از ريمل‌هاي حجم دهنده مي‌تواند حالت چهره شما را عوض کرده و شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد.

مراقب دندان‌هايتان باشيد سعي کنيد هر چند وقت يکبار با مشورت دندانپزشک دندان‌هايتان را جرم‌گيري کنيد. تجمع پلاک‌ها روي دندان سبب رشد باکتري‌هايي مي‌شود که مسبب انواع بيماري‌هاي دهاني‌اند. در ضمن مسواک مرتب و مصرف روزانه يک عدد سيب را فراموش نکنيد. جويدن سيب سبب تحريک ترشح بزاق مي‌شود که خود جلوي رشد و گسترش باکتري‌ها را در حفره دهاني مي‌گيرد و از پوسيدگي جلوگيري مي‌کند.

برای زیباوشادبودن

 

صبحانه پروتئيني بخوريد سعي کنيد صبحانه پرقند خود را به يک صبحانه پر پروتئين تبديل کنيد. شايد ميزان کالري دريافتي شما از هر دو صبحانه به يک ميزان باشد، اما به کمک صبحانه پر پروتئين وزن بيشتري از دست خواهيد داد و خوش‌اندام مي‌شويد.

از عطريات استفاده کنيد آيا مي‌دانستيد استشمام اسانس گياهان سبب شادي و سلامت مي‌شود؟ براي شاداب کردن پوست خود از اسانس گل محمدي و براي افزايش انرژي خود از اسانس ياس استفاده کنيد.

پياده‌روي کنيد پياده‌روي سبب تقويت عضلات، بهبود وضع سلامت قلبي‌، کاهش فشارخون و افزايش بافت استخواني مي‌شود. در ضمن با زيباتر کردن ماهيچه‌هاي اندام تحتاني شامل ماهيچه‌هاي باسن و پا، اندام را زيباتر نشان مي‌دهد.

موهايتان را يک روز در ميان بشوييد وقتي چربی طبيعي روي پوست سر و موها مي‌نشيند، موها درخشش خود را از دست مي‌دهند. وقتي موها را يک روز در ميان مي‌شوييد، يک بار شامپو کردن کافي است. اگر موهاي خيلي چرب داريد يا از مواد آرايشي مو زياد استفاده مي‌کنيد، لازم است دو مرتبه موها را شامپو کنيد.

 

به این نوشته امتیاز بدید

درباره ی فایزه وجداندار faeze vejdandar

محفل کوچکی ساخته ام برای آنان که میخواهند گوشه ای از دنیای بزرگ روانشناسی و روابط اجتماعی و اطلاعات سلامتی را دریابند ... و راه ارتباطی باشد برای من و شما . فایزه وجداندار هستم محقق و پژوهشگر روانشناسی روابط و کارشناس تکنولوژی آموزشی افتخار همکاری با مجموعه های بزرگی را داشته ام که یادآوری نام هرکدام شان افتخاریست وصف نشدنی مرکز تحقیقات یونیسف در ایران مرکز علمی و فرهنگی کانون مرکز توانبخشی خانه نگین موسسه خیریه محک مرکز تحقیقاتی امام رضا مجتمع آموزشی نصر نوین مجتمع آموزشی نیکان مجتمع آموزشی واله و .... در زمینه کودکان و نوجوانان و جوانان و همسران و اسیب های اجتماعی رفتارهای آنان تحقیقات میدانی انجام داده ام که به زودی در وبسایت منتشر خواهم کرد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *