سه شنبه ,۵ مرداد ۱۴۰۰
سرخط خبرها
خانه / خانواده / بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند!

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند!

می‌توان لحن كودكانه را در حین بازی با كودك به كار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهار سالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

 

یك روانشناس كودك: بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

 

یك روانشناس كودك ضمن تاكید بر این كه والدین مانند یك كودك به بازی نگاه كنند، توصیه كرد: می‌توان لحن كودكانه را در حین بازی با كودك به كار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهار سالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

 

ایشان ضمن تاكید بر این كه لازم است والدین نیز از بازی با كودكان لذت ببرند تا بتوانند این احساس خوشایند را به كودكشان نیز منتقل كنند، گفت: در وهله اول درخواست بازی باید از سوی كودك مطرح شود و والدین نباید پیشنهاد بازی به كودك را بدهند چرا كه بازی كردن نیاز كودك است و نه والدین.

 

وی در ادامه توصیه كرد: والدین انجام بازی‌های تكراری را باید كنترل و محدود كرده و برای بازی‌های تكراری جایگزین‌های مناسب انتخاب كنند.

 

این روانشناس كودك، با بیان این كه پدر و مادر هر روز، یك بازه زمانی مشخص را برای به بطالت گذراندن با كودك اختصاص دهند، اظهار كرد: والدین به یاد داشته باشند قرار نیست از این بازه زمانی، بهره‌برداری ویژه‌ای كنند. اگر انجام این كار برای پدر و مادرها سخت است بهتر است زمان‌ كوتاه‌تری مثلا 10 دقیقه را اختصاص داده و به تدریج آن را افزایش دهند.

 

ایشان افزود:‌ والدین سعی كنند ذهن خود را به بازی كه انجام می‌دهند متمركز و در زمان «حال» زندگی كنند. بسیاری از والدین در حین بازی با كودك دچار اضطراب می‌شوند چرا كه به جای توجه به كودك و بازی كه انجام می‌دهند، به فكر انجام برنامه‌های عقب افتاده و دل مشغولی‌های خود هستند.

 

بچه ها از سه سالگی لحن منطقی را می‌فهمند، لازم نیست لحن كودكانه به كار ببرید

 

وی همچنین ضمن تاكید بر این كه والدین مانند یك كودك به بازی نگاه كنند، توصیه كرد: می‌توان لحن كودكانه را در حین بازی با كودك به كار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهارسالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

 

این روانشناس كودك اضافه كرد: بازی را یك وسیله سرگرم كننده در نظر بگیرید و به فرآیند بازی توجه كنید و نه نتیجه بازی. بنا نیست انتهای بازی چیزی عاید دو طرف بازی بشود.

 

خدابخشی ضمن بیان این كه بازی را تا جایی كه لذت بخش است ادامه بدهید و نه تا زمان رسیدن به انتهای بازی، اظهار كرد: به عنوان مثال جورچین را تا زمانی كه از انجام آن لذت می برید ادامه بدهید و پس از آن رهایش كنید.

 

از انجام بازی‌های كثیفی چون گل بازی امتناع نكنید

 

وی افزود: از انجام بازی‌های كثیف چون گل بازی،‌ نقاشی كردن با دست، دویدن زیر باران، آب بازی و مانند آن اجتناب نكنید چرا كه كودك از انجام این بازی‌ها لذت می‌برد و مایل است شما در این لذت با او سهیم شوید.

به این نوشته امتیاز بدید

درباره ی فایزه وجداندار faeze vejdandar

محفل کوچکی ساخته ام برای آنان که میخواهند گوشه ای از دنیای بزرگ روانشناسی و روابط اجتماعی و اطلاعات سلامتی را دریابند ... و راه ارتباطی باشد برای من و شما . فایزه وجداندار هستم محقق و پژوهشگر روانشناسی روابط و کارشناس تکنولوژی آموزشی افتخار همکاری با مجموعه های بزرگی را داشته ام که یادآوری نام هرکدام شان افتخاریست وصف نشدنی مرکز تحقیقات یونیسف در ایران مرکز علمی و فرهنگی کانون مرکز توانبخشی خانه نگین موسسه خیریه محک مرکز تحقیقاتی امام رضا مجتمع آموزشی نصر نوین مجتمع آموزشی نیکان مجتمع آموزشی واله و .... در زمینه کودکان و نوجوانان و جوانان و همسران و اسیب های اجتماعی رفتارهای آنان تحقیقات میدانی انجام داده ام که به زودی در وبسایت منتشر خواهم کرد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *